luud-naar-zanzibar.reismee.nl

Ruzie in de tent!

Alweer 32 graden en door het veelvuldig gebruik van het zwembad ben ik nu ook enigszins verbrand, dus vanavond maar eens wat aftersun kopen. Met een Pina Colada koel ik nu even af op de kamer, bij een aangename temperatuur van 21 graden.

Een “all-inclusive resort” heeft veel nadelen. Het ligt ver weg van de bewoonde wereld en je moet lang reizen om ergens te komen. Je ziet niets anders rood verbrande of met T-shirts rondzwemmende toeristen. De bediening is van een kwaliteit en vriendelijkheid die na een aantal dagen begint te schuren. “Hi, my frind, how are you?” twintig keer per dag wordt soms te veel. Je legt geen contact met de lokale bevolking en ziet de culturele en archeologische hoogtepunten buiten de muren van het complex. En je kunt zo maar in een sessie aquajogging terecht komen!

Een dergelijk vakantieverblijf heeft echter toch ook wel wat voordelen. Je kent de menu’s, de restaurants, de bars en de bediening en groet ze dan ook met “good morning Mustafa” of “Hi Francesca, how are you today?”. Dit keer worden we ook nog verblijd met een toneelstuk van Shakespeareaans niveau.

Zij en hij lopen parmantig en zich duidelijk presenterend rond het zwembad. Hij, strak lichaam als beton, niet te breed, six-pack, Adonis-achtig, zwart haar strak naar achteren gekamd, perfect gebit wit als RAL9010, kort, modieus en niets onthullend zwembroekje met rits op de achterkant.

Zij, lange benen, lang zwart golvend haar, billen als vers gebakken kadetjes, strak figuur, bewegend als een luipaard, grote lippen zoals dat vandaag de dag klaarblijkelijk hoort.

Wij vragen ons dag direct af wie, wat, waar en hoe. Ik denk dat hij iets in de snelle autowereld doet, C. denkt dat hij zo maar purser zou kunnen zijn bij een grote vliegmaatschappij. Ik denk dat hij een “scharreltje” voor de vakantie heeft meegenomen of dat zij nou juist degene is met het geld en hem heeft meegenomen als Toyboy. Hoe dan ook, weten doen we het niet, maar Ken en zijn Barbie liggen aan het zwembad, lachen, drinken vreemde cocktails, roken hun E-sigaret en hebben het in hun perfectie dagenlang uitstekend naar de zin.

Vanmorgen ligt hij aan de ene kant van het zwembad en zij aan de andere kant. Ruzie? Onenigheid? Waar gaat het over? Hoe moet dat straks op de terugreis? De dag gaat voorbij, ik ga om twee uur naar de masseuse voor een nek- en rug massage en kom om drie uur terug. Ik zit aan de bar en zij zit achter me achter een cocktail, in een bijna niets verhullende bikini. Ik hoor een Engelse vrouw, die haar klaarblijkelijk kent, iets aan haar vragen over Prison-Island (“do prisoners really live there?) en zij antwoordt dat ze dat niet weet. Op de vraag waarom ze alleen is hoor ik dat ze “wat ruimte nodig heeft” en of ze getrouwd is “thank God, no!”.

Ken komt er in de verte aan, bruin gebrand in witte broek en dito losjes open wapperend shirt. Hij zoekt, kijkt speurend rond. Ik fluit, hij kijkt om en ik wijs achter me, waarop hij aansnelt en naast haar gaat zitten. Ze koeterwalen iets onverstaanbaars en na enige tijd stapt zij op en gaat drie stoelen verderop zitten, met de rug naar ons toe. Ik vind het mooi geweest, sta op, pak mijn spullen, draai me om naar Ken en zeg met een hopeloze blik “women!”. Dat had ik niet moeten doen…

Hij dringt aan om te komen zitten. Nadat we van elkaar weten dat hij uit Wenen en ik uit Holland kom, besluiten we verder Duits te praten. In rap tempo weet ik dat hij Max Verstappen geweldig vindt, 47 jaar is, een bedrijf in de multimediawereld heeft en Stefan heet en ik Wenen en het Prater prachtig vind. Ik wil echter de intermenselijke verhalen horen en vraag hem wat er aan de hand is. “Bitte beraten Sie mich”, vraagt hij bijna hulpeloos. Ze hebben al sinds augustus een relatie. Nou heeft hij zelf al veel relaties achter de rug, maar deze spant toch echt wel de kroon. Ze is een Oost-Europese, die bij hem woont. In de afgelopen maanden hebben ze regelmatig ruzie gehad en bij iedere ruzie verdwijnt ze om vervolgens seks te hebben met andere mannen en dat uitgebreid te posten op de sociale media. Bij hem thuis zit ze dan uitgebreid op Tinder van alles uit te zoeken. Tot dusver ontwikkelt zich bij mij enige compassie voor hem, totdat hij mij op zijn IPhone een lijst toont van alle namen van 9 mannen met wie zij het de afgelopen maanden “heeft gedaan”. Het komt bij mij nogal wat verknipt over om zo’n lijst bij te houden, als een soort trofeeën overzicht. Ik concludeer dat hij net zo verknipt is als zij en adviseer hem diep door te blijven inademen door de neus en uit de ademen door de mond en geen domme dingen te doen.

Ik probeer morgen een foto te maken van het stel…

Reacties

Reacties

Karin

Mooi verhaal! Ik ben benieuwd hoe dat afloopt met die twee en kijk uit naar de foto van het stel ? Vergeet niet te genieten van je vakantie ?

Marc

Sla je slag Luud, misschien word jij wel die 10e naam in zijn telefoon!

Max

? we kijken uit naar de foto’s en video’s van dit stel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!